Dag 16 - Bild på sminket jag brukar använda

Jag brukar inte sminka mig så mycket på vardagarna och på helgen om jag bara är hemma brukar jag gå osminkad. Men det varierar när jag känner för det kan det bli rött läppstift eller ngt stark ögonskugga men inte så ofta. Det här är sminket jag använder mest :)



Den guldiga maskaran är "Volume million lashes" som jag använde förut nu är den dock slut och jag har köpt en ny vilken är den silvriga "Lash architect 4D". Jag gillar båda så ganska svårt att bestämma vilken som föll mig bäst i smaken.



Sedan brukar jag lägga på lite "dream matte mousse" för att täcka röda märken finnar osv och ibland ta lite hudfärgat puder över det. Oftast har jag ett genomskinligt läppglans eller med ngt ganska enkel färg. Läppstift är en av mina favoriter. Härligt att måla läpparna i en fin klar nyans och visa vilket humör man är på. Det på bilden är från Chanel. Läppglanset är från HM. Vill ni att jag gör en videoblogg där jag visar olika sminkningar osv? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0